GroupM søker en Senior Programmatisk Spesialist

Oppdatert: 8. jun. 2021

Vil du bli en del av et fremoverlent og nyskapende team som jobber med de raskest voksende trendene innenfor digital markedsføring? Da søker vi deg til stillingen som Senior Programmatisk Spesialist i vår programmatiske avdeling.


Programmatiske kjøp er fremtidens mediekjøp. Det programmatiske teamet består av 13 ambisiøse, skarpe, lidenskapelige folk som opptatt av gode resultater for våre kunder, og å ha det gøy på̊ jobb. Vi er en del av nordens største byrågruppe med 250 medarbeidere i hjertet av Oslo, og vi jobber tett med andre fagavdelinger internt, og mediebyråene i gruppen.


En del av det programmatiske teamet på morgenmøte


Vi tror du har noen av disse kvalifikasjonene:

  • Høyere utdanning innen markedsføring, informatikk, programmering, IKT eller lignende. Erfaring og bakgrunn kan kompensere for manglende formell utdanning.

  • 1-3 års erfaring med programmatiske og/eller digitale mediekjøp

  • Strukturert – Programmatiske kjøp krever at du som person er strukturert, og liker å ha oversikt og kontroll.

  • Interesse for digitale medier – Vi omgir oss av digitale medier hver dag, men lurer du noen ganger på hvordan annonsen når fram til publikum og hvordan det skaper effekt?

  • Teknisk interesse – Grunnleggende forståelse for webteknologier (HTML/JavaScript), interessert i og kanskje med erfaring innenfor programmatisk teknologi, AI og ML eller programmering.


Kjenner du deg igjen i disse egenskapene?

  • Nysgjerrig

  • Initiativrik

  • Lærevillig

  • Gode samarbeidsevner

Typiske arbeidsoppgaver:

  • Oppfølging av egen kundeportefølje

  • Opprette, optimalisere og rapportere på kampanjer, på tvers av relevante kanaler, formater og kunder

  • Evaluere og rådgi på tvers av programmatiske plattformer

  • Forstå kundenes forretningsmål

  • Gi innsikt og anbefalinger basert på annonsørens forretningsmål, og utvikle programmatiske strategier som oppfyller målene

I tillegg ønsker vi å gi folkene våre ansvar for å drive frem utviklingen i teknologien selv, basert på hva de selv brenner for. Eksempler på ansvarsområder kan være publisistansvarlig, DCO spesialist, byråansvarlig, plattformspesialist, newbiz-ansvarlig eller annet som dukker opp som et utviklingsområde.

Vi kan tilby

En utfordrende og spennende jobb, samt karrieremuligheter i et internasjonalt selskap med mange dyktige kollegaer. Et ungt arbeidsmiljø som er preget av godt humør, samarbeid, oppfinnsomhet og selvstendighet. Hos oss er det høyt under taket og gode muligheter for å påvirke egne oppgaver gjennom proaktivitet. Det er også gode muligheter for å starte opp og holde i innovasjonsprosjekter som vil være med på å gjøre arbeidshverdagen og resultatene enda bedre.

  • Vi holder til i nye lokaler i hjertet av Oslo

  • GroupM tilbyr konkurransedyktig lønn

  • God pensjonsordning, forsikring og treningsavtale

  • Kjernetid mellom 09-15, men med fleksibilitet og mulighet for å avspasere /tidskonto

  • Vi er opptatt av mangfold og verdsetter ulike bakgrunner og erfaringer i vårt team

  • Vi har jevnlige workshops og hackathons for faglig utvikling og inspirasjon

  • Et globalt nettverk som er tilgjengelig for sparring og erfaringsutveksling



Om GroupM

GroupM er Nordens største mediebyrågruppering bestående av Wavemaker, Mediacom, Mindshare og Quisma. Vi teller 250 ansatte i Oslo, og jobber med noen av landets største og mest interessante annonsører. GroupM tilhører det globale nettverket WPP og har tilgang på noen av de fremste menneskene innen medier, kreativitet og reklame. Les mer på www.groupm.com


Søknad og CV sendes til: lina@wicklund-hansen.no

Har du spørsmål til stillingen, kan du ta kontakt med vår rekrutterer Lina i Wicklund-Hansen (tlf.: 458 49 578).

Søknadsfrist: 20. juni

Arbeidssted: Oslo sentrum

Bransjer: Medie- og innholdsproduksjon


0 kommentarer

Siste innlegg

Se alle